۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۲

قاسمی عنوان کرد:

اجرای پروژه های آگاهی رسانی و ظرفیت سازی برای احیاء دریاچه ارومیه

اجرای پروژه های آگاهی رسانی و ظرفیت سازی برای احیاء دریاچه ارومیه

تبریز – خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: پروژه های آگاهی رسانی و ظرفیت سازی کشاورزان و جوامع محلی برای احیاء دریاچه ارومیه در 41 سایت استان های آذربایجان شرقی و غربی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قاسمی یکشنبه در جلسه هماهنگی پروژه های آگاهی رسانی و ظرفیت سازی کشاورزان و جوامع محلی، هدف از کشاورزی پایدار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، تولید محصولات سالم، صرفه جویی در نهاده های کشاورزی، افزایش در آمد کشاورزان و استفاده از روش های سازگار با محیط زیست دانست و افزود: اجرای پروژه های آگاهی رسانی و ظرفیت سازی کشاورزان و جوامع محلی با مشارکت تشکل های زیست محیطی یکی از مهمترین راه های تحقق این اهداف است.

وی در این نشست که با حضور نمایندگان و تشکل های زیست محیطی استان های آذربایجان شرقی،غربی و کردستان برگزار شد،  اظهار داشت: پروژه آگاهی سازی با همکاری ادارات کل و تشکل های زیست محیطی این سه استان انجام می شود و برای انجام این پروژه 41 سایت در دو استان آذربایجان شرقی و غربی در نظر گرفته شده که از این تعداد شش سایت در آذربایجان شرقی و 35 سایت در آذربایجان غربی قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی سایت های منتخب استان را مربوط به شهرستان شبستر و در روستاهای قره تپه، قلعه مراغوس، تسوج، چهرگان، امستجان و انگشتجان اعلام و تصریح کرد: با توجه به مساحت حوضه دریاچه ارومیه افزایش تعداد این سایت ها در شهرستان های تبریز،اسکو و آذرشهر نیز مورد انتظار است.

قاسمی در حاشیه این نشست با بیان اینکه بزرگترین پروژه های زیست محیطی کشور با دقت بالای علمی و اجرایی در تبریز اجرا می شود، اظهار داشت: در سال های اخیر قدم های بزرگی در راستای کاهش آلودگی محیط زیست از سوی شهرداری تبریز برداشته شده است.

وی با اشاره به بازدید خود از مرکز دفن مهندسی بهداشتی پسماندهای شهری و تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری تبریز گفت: فاز نهایی این تصفیه خانه در حال تکمیل است و از معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز برای حضور در آیین بهره برداری از مدرن ترین تصفیه خانه شیرابه پسماندهای شهری کشور دعوت بعمل آمده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر اهمیت تفکیک زباله و پسماندها در مبداء تولید تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح در تبریز شاهد کاهش حجم پسماندهای دفن شده و افزایش میزان بازیافت مواد و تولید کود کمپوست خواهیم بود که این موضوع پاکیزگی محیط زیست، بهداشت محیط شهری و سلامت شهروندان را در تبریز به دنبال خواهد داشت.

 

کد خبر 2334690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha